Wejście do walki o rynek

Rynek komputerów stacjonarnych jest dzisiaj praktycznie zamknięty dla konkurentów z zewnątrz. Wszystko dlatego, że nie sprzedają się już komputery stacjonarne stworzone pod banderą jednej firmy. Ogromna część sprzedaży takich rozwiązań to przede wszystkim pojedynczy producenci podzespołów bazowych. Aby więc z powodzeniem zawalczyć o ten rynek, trzeba zdecydować się przede wszystkim na segment. Wiele było firm, które próbowały dorobić się na promowaniu wyłącznie jednego rozwiązania, jak np. monitory czy karty graficzne. I im udało się przetrwać do dzisiaj, wiele z nich jak Intel nie ma dla siebie absolutnie żadnego konkurenta. Nie chodzi tutaj tylko o dochody, ale przede wszystkim wieloletnie doświadczenie i patenty w danej dziedzinie. Ich prześcignięcie po przyjściu z zewnątrz jest praktycznie niemożliwe. Dlatego większość ambitnych producentów komputerowych stara się jednak przekonać do siebie rynek komputerów przenośnych. Tam bowiem szansa na przyjęcie się zupełnie nowej marki, choć nadal nikła, jest jednak nieco większa.

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)